Inbound Marketing skaber varme leads og loyale kunder

Vi kalder det klog, digital marketing, når vi taler om Inbound Marketing. Inbound Marketing er en online dialog med dine kunder, mens de går gennem kunderejsen. Du rådgiver og hjælper dem hele vejen. Sådan får de tillid til dig og dit produkt. Det er en klog strategi i en verden overlæsset med reklamer. Fordi du hjælper, i stedet for at sælge.

Inbound Marketing dækker hele kunderejsen

Dine kunder søger efter dig på nettet. De gør det sikkert lige nu. De leder efter mere viden om det produkt eller den ydelse, du sælger. Og de tager ca. 60 % af beslutningen om et køb, før de tager kontakt med dig eller dine konkurrenter.

Det er en udfordring. Særligt hvis du, dit produkt eller service ikke er synlige, når dine kunder søger efter viden og hjælp på nettet.

Inbound Marketing er et svar på den udfordring. Fordi du her svarer på kundens spørgsmål, hjælper dem og viser, at du er ekspert. Sådan bliver du den virksomhed, de får tillid til.

4 steps i kunderejsen:

  1. Tiltræk: Du trækker dem til dit website
  2. Konverter: Du indsamler informationer og gør dem til leads
  3. Sælg: Du forvandler leads til kunder
  4. Forkæl: Du forkæler dine kunder, så de bliver hos dig og køber igen.

Det gode er, at du nemt kan komme i gang - også som mindre virksomhed.

Find dit Inbound potentiale

Forskellen mellem 'Outbound' og 'Inbound'

Prøv at se Inbound Marketing i kontrast til traditionel ‘Outbound Marketing’. Det giver et billede af, hvordan Inbound Marketing adskiller sig. Begge kan skabe resultater, men på hver sin måde. Og de kan sagtens supplere hinanden – og bør ofte gøre det.

Outbound: 

  1. Reklame-mindset
  2. Annoncer: Sender dine budskaber (push)
  3. Handler om dit produkt, brand eller pris
  4. Dit behov for opmærksomhed og salg
  5. Salg i fokus
  6. Dit initiativ (forstyrre)
  7. Massemedier
  8. Taktik: Være mest synlig, billigst, sjovest, pænest eller kendt.

Inbound:

  1. Digitalt mindset
  2. Søgning: Tilbyder budskaber (pull)
  3. Handler om service, viden og rådgivning
  4. Kundens behov for viden og tryghed i købet
  5. Tillid i fokus
  6. Kundens initiativ (tilbyde)
  7. Målrettede medier
  8. Taktik: Være mest tillidsvækkende, vidende, hjælpsom og overbevisende.
Forskellen mellem 'Outbound' og 'Inbound'

Det handler om skabe leads til salg

Inbound Marketing handler først og fremmest om skabe leads, og gøre leads til dine loyale kunder. Derfor er det ofte velegnet til at skabe resultater i B2B-virksomheder. Kernen i din marketing er nemlig din viden som ekspert på dit område. Så jo mere kompliceret dit produkt er, desto større effekt vil du ofte få ud af dine anstrengelser. Men Inbound kan i princippet bruges af de fleste. Men det er svært at gøre sig til ekspert i letmælk og køkkenelastikker.

Med en målrettet indsats kan du forvente:

  • Flere relevante besøgende på din hjemmeside
  • Flere og bedre leads
  • Større tillid hos din kundegruppe
  • Flere loyale kunder
  • Højere værdi til dit brand

Hvordan kommer du i gang?

Du er unik. Så det er afhængigt af dit produkt, dine kunders profil og dit produkt eller service. Vi drøfter som det første dine mål og forventninger til Inbound Marketing.

Ring til os, så tager vi udgangspunkt i dine ressourcer og behov. Og det starter altid med en samtale om dine mål og ønsker for din virksomhed, dine produkter og services.

Book en tid til en mini-analyse >

Lige nu kan du booke en mini-analyse og en 30 minutters samtale med os. Du booker nemt en tid direkte i vores kalender herunder.

Vi laver en mini-analyse af din online tilstedeværelse og markedsføring inden samtalen. Så kan vi give dig inspiration, du kan bruge til noget. Når vi taler sammen, rådgiver vi dig ud fra de spørgsmål og ønsker, du har. Ingen forpligtelser. Vi glæder os bare til at tale med dig om din forretning.

Du får flere informationer fra os, når du har booket din tid ↓

Du kan selvfølgelig også bare kontakte os og få en snak om dine behov.

Book din tid lige her >