Tekstforfatter & PR

Læg bare det hvide papir foran mig

Jeg skriver dine tekster.

Jeg elsker arbejdet med at gå fra et specifikt mål til en god tekst.

En tekst er god, når den opnår de mål, den er skrevet for at nå. 

Skal din tekst være havefest eller lyseblå skjorte med slips?

Nogle gange er der brug for skæve, kreative tekster, der i en hawaii-skjorte sparker havelågen op til et garden-party og ruller en trillebør ind med is, rosé og kolde øl.

Fuld skrald på patos, metaforer og aktive udsagnsord.

Andre gange skal teksten være saglig, ‘to the point’ og nem at læse. 

Den skal være kedelig, fordi det vigtigste er, at målgruppen forstår teksten med den mindst mulige indsats.

Nye begreber og koncepter skal forklares uden omsvøb og sproglig larm. 

Det er logos, rationelt og stramt. Hawaii-skjorten er blevet lyseblå med stribet slips.

Måske skal du bruge fest i din tekst? Eller forklare det svære emne til din målgruppe?

Jeg har 15 års erfaring med relevant indhold og content, der skaber opmærksomhed og får din målgruppe til at handle – uanset formålet med dine tekster.

Det vil sige indhold der skaber forretning og resultater.

Du kan trygt lægge det hvide papir foran mig. Jeg har skrevet masser af tekster til alle formål. 

Jeg skriver også din.

Du kan se et par eksempler nederst. Eller læs min skriveguide her.

Analyse: En god tekstforfatter sælger

Ifølge amerikanske undersøgelser er 61% af dine kunders beslutning om at købe hos dig påvirket af skræddersyet indhold fra virksomheden. 

Det er alligevel en sjat.

Og du kender det sikkert selv. 

Du researcher nettet, når du skal købe et nyt produkt. Særligt når du ikke kender det i forvejen.

Ca. 50-60% af købsbeslutningen er truffet, før dine kunder overhovedet kontakter dig. 

Beslutningen om at købe dit produkt eller service, bliver også truffet, mens dine kunder undersøger dit produkt på nettet.

Her er skal dit content være skarpt som hjernen på en skakmester.

Du kan skrive dine tekster selv. Men med en stærk tekstforfatter, som sætter sig ind i din forretning og dine mål, får du en partner, der ved, hvordan du bliver synlig, kreativ, relevant og nem at forstå i kunderejsen.

Eksempler

Aalborg Universitet

Oxlade Design

Kimbrer Køkkener

HC-web-illu-forside-tekst