Derfor skal du bruge email marketing

Ding! Du har fået en mail! Og hvis den giver dig værdi eller er personlig, åbner du den. Næsten sikkert. Og det gør din kunde også.

Derfor er email, email automation og skarpt content et boost til din forretning.

Alle undersøgelser viser faktisk, at email virker bedre end de fleste andre marketing-kanaler. Hvorfor? Fordi, når vi spørger kunderne, foretrækker de at modtage e-mails frem for andre medier, når du gerne vil sælge til dem.

Indhold

Boost din forretning med nyhedsbreve og emails

Måske har du allerede et nyhedsbrev? Eller du har systemet klar til at have et? Et godt nyhedsbrev kan være et rigtigt effektfuldt værktøj til at dele dit indhold, dine produkter og tilbud og holde din kunder tæt på dig. Og den tid du bruger på at skrive emails, er godt givet ud, hvis du har en god liste at sende den til.

Email marketing er dog også mange andre ting end et nyhedsbrev. Hvis du virkelig vil skabe forandringer med email, har du mange andre knapper at trykke på:

Du kan kan bruge email marketing til:

  • Nyhedsbreve
  • Salgsbreve og tilbud til bestemte kundegrupper
  • Automatisering af kundeflows
  • Retargeting-kampagner til kunder, der har besøgt dit website
  • Inbound marketing
  • Lead-generering
  • Service-meddelelser og påmindelser
  • Information og kunde-empowerment
  • Guides og viden

 

Og meget, meget mere

For at komme godt i mål, skal du sætte din email marketing i system, bruge dine kundedata klogt og udvikle relevant content med høj kvalitet. Vi kan hjælpe dig med at finde de simple løsninger først, så du hurtigt får de første resultater.

 


 

Email marketing facts

  1. Email marketing giver gennemsnitligt 38 kroner i omsætning pr. krone du bruger.
  2. Email marketing er i top når virksomheder selv skal udpege deres mest effektfulde kanaler.
  3. Email er forbrugernes foretrukne kanal, når vi spørger dem.
  4. Email er din helt egen kanal – du bestemmer.
  5. Email er udbredt blandt alle. Mere end 90% tjekker deres email flere gange dagligt.
  6. Email er billigt, fordi email praktisk talt er gratis at sende.
  7. Email er et personligt medie. Du lander direkte i læserens indbakke med dit budskab.
  8. Email er desuden kernen i Inbound Marketing, hvor du kan tiltrække kunder og skabe relationer med relevant indhold og email-flows.

 

Kilde: ”E-mail Marketing – Fakta, trends og benchmarks 2018”


 

Email er dine kunders foretrukne kanal. Er den også din?

Selv om email er blandt de ældste, digitale taktikker, vi har, er emails langt fra forældede. Den simple forklaring på, at vi som marketing-folk er glade for emails, er at de virker. Og endnu bedre: Dine modtagere er også glade for at modtage emails. 72 procent foretrækker salgsrelateret indhold på email. Det står fx i modsætning til de 18%, der peger på sociale medier:

“Hvilket medie modtager du gerne salgsrelateret indhold i?”

email marketing bureau

Email marketing er kongen af konvertering

En undersøgelse foretaget af den amerikanske virksomhed Monetate viser følgende:

Antal af bruger der køber på en hjemmeside på baggrund af:

  • Email kampagne – 4,2 procent
  • Søgemaskiner – 2,5 procent
  • Sociale medier – 0,6 procent.

Det betyder, at et besøg på dit website fra en email-subscriber vil give betydeligt højere salg, end et besøg, der kommer fra dine sociale medier.

Email marketing ligger i top i virksomhedernes egen vurdering

Når danske virksomheder selv skal pege på deres mest effektive marketing-kanaler, så ligger email marketing som nummer 2. Kun overgået af Content Marketing.

email marketing fordele

Starter du med en målrettet indsats, kan du forvente:

  • Flere subscribers og kontakter på dine lister
  • En effektfuld, personlig og gratis kanal, som du selv ejer
  • Flere data og mere viden om dine kunders adfærd og behov
  • Flere relevante besøgende på din hjemmeside
  • Flere og bedre leads
  • Mere salg
  • Lavere marketing-omkostninger
  • Større tillid hos din kundegruppe
  • Flere loyale kunder
  • Højere værdi til dit brand
  • Målbare data og resultater.

Hvordan kommer du i gang?

Du er unik. Så det er afhængigt af dit produkt, dine kunders profil og dit produkt eller service. Vi drøfter som det første dine mål og forventninger til email marketing.

P.S. om e-mail eller email

Og som tekst-nørder lige et P.S: På dansk er den korrekte stavemåde: “E-mail”, mens den på engelsk er “Email”. Mere end to ud af tre danske søgninger på google er på “email marketing” – ikke “e-mail marketing”. Så når vi har stavet e-mail ‘forkert’ på hele siden, er det fordi:

  1. Det ikke går ud over din forståelse af teksten
  2. Vi vil (også) gerne findes på Google
  3. Det er et godt eksempel på ‘datadrevet content marketing’.