Ja, ja. Kommunikation er vigtigt. Og det er det altså i dit projekt.
Husk, at informere alle i firmaet om, at du går i gang, hvorfor du gør det, og hvordan både de og virksomheden vinder på det, du har gang i.
Hvis du laver noget, som ændrer andres arbejdsopgaver, så er du sikkert irriterende i deres øjne. Så håndtér det fra starten. Inddrag folk i projektet.
Der er ikke noget værre end at høre ved frokosten, at marketing er ved at introducere HubSpot, og de derfor planlægger at reducere antallet af kørende sælgere. Og særligt, hvis du er kørende sælger.
Så kommunikér de forventede ændringer selv – behold initiativet, og undgå unødig modstand mod dit projekt.
Kommunikér også klart og ofte med eksterne partnere. Hvad de ved, får de ikke (så nemt) ondt af. Og skriv klart, når du gør det – se vores skriveguide her.
Og! Fejr de små og store sejre
Husk, at motivere dit team undervejs. Fejr milepælene, og hold et ‘Go live’ event for hele butikken, når dit fede, nye marketing-tiltag går i luften. I zen-agtig balance mellem dit budget, tidsplanen og i den lækre kvalitet alle havde forventet.
God arbejdslyst.