Inbound marketing – Kender du styrken?

Vi kalder det klog, digital marketing, når vi taler om Inbound Marketing. Inbound Marketing er en online dialog med dine kunder, mens de går gennem kunderejsen.

Du rådgiver og hjælper dem hele vejen. Sådan får de tillid til dig og dit produkt.

Det er en klog strategi i en verden overlæsset med reklamer. Fordi du hjælper, i stedet for at sælge.

Indhold

Inbound Marketing dækker hele kunderejsen

Dine kunder søger efter dig på nettet. De gør det sikkert lige nu. De leder efter mere viden om det produkt eller den ydelse, du sælger. Og de tager ca. 60 % af beslutningen om et køb, før de tager kontakt med dig eller dine konkurrenter.

Det er en udfordring. Særligt hvis du, dit produkt eller service ikke er synlige, når dine kunder søger efter viden og hjælp på nettet.

Inbound Marketing er et svar på den udfordring. Fordi du her svarer på kundens spørgsmål, hjælper dem og viser, at du er ekspert. Sådan bliver du den virksomhed, de får tillid til.

4 steps i kunderejsen

  1. Tiltræk: Du trækker dem til dit website
  2. Konverter: Du indsamler informationer og gør dem til leads
  3. Sælg: Du forvandler leads til kunder
  4. Bliv: Du forkæler dine kunder, så de bliver hos dig og køber igen.

 

Indbound marketing bureau

Det handler om skabe leads til salg

Inbound Marketing handler først og fremmest om skabe leads, og gøre leads til dine loyale kunder. Derfor er det ofte velegnet til at skabe resultater i B2B-virksomheder. Kernen i din marketing er nemlig din viden som ekspert på dit område. Så jo mere kompliceret dit produkt er, desto større effekt vil du ofte få ud af dine anstrengelser. Men Inbound kan i princippet bruges af de fleste. Men det er svært at gøre sig til ekspert i letmælk og køkkenelastikker.

Outbound marketing

  • Reklame-mindset
  • Annoncer: Sender dine budskaber (push)
  • Handler om dit produkt, brand eller pris
  • Dit behov for opmærksomhed og salg
  • Salg i fokus
  • Dit initiativ (forstyrre)
  • Massemedier
  • Taktik: Være mest synlig, billigst, sjovest, pænest eller kendt.

Inbound Marketing

  • Digitalt mindset
  • Søgning: Tilbyder budskaber (pull)
  • Handler om service, viden og rådgivning
  • Kundens behov for viden og tryghed i købet
  • Tillid i fokus
  • Kundens initiativ (tilbyde)
  • Målrettede medier
  • Taktik: Være mest tillidsvækkende, vidende, hjælpsom og overbevisende.

 

Med en målrettet indsats kan du forvente

  • Flere relevante besøgende på din hjemmeside
  • Flere og bedre leads
  • Større tillid hos din kundegruppe
  • Flere loyale kunder
  • Højere værdi til dit brand

Højere værdi til dit brand med Inbound marketing – Hvordan kommer du i gang?

Du er unik. Så det er afhængigt af dit produkt, dine kunders profil og dit produkt eller service. Vi drøfter som det første dine mål og forventninger til Inbound Marketing.

Ring til os, så tager vi udgangspunkt i dine ressourcer og behov. Og det starter altid med en samtale om dine mål og ønsker for din virksomhed, dine produkter og services.