Aalestrup Naturefterskole

Borgergade 41

9620

Aalestrup

Region Nordjylland

Aalestrup Naturefterskole

Aalestrup Naturefterskoles digitale puls

Vi har analyseret Aalestrup Naturefterskole ud fra offentligt tilgængelig oplysninger. Her kan du se resultatet og læse mere om hvad informationer betyder.

Følgere

Hvor mange følgere har skolen?

Instagram følgere er 41% af Facebook følgere.

Gennemsnit

Google Insigth Scores

Googles Page Speed Insight er en analyse af din sides ‘helbred’ inden for fire kategorier.

Din score hops Google har indflydelse på mange ting, men vigtigst:

  • Dine brugeres oplevelse
  • Hvor succesfulde din annoncering er
  • Hvordan du bliver placeret i Googles søgninger. 

 

Om man vil det eller ej, så er sandsyniligheden for at få mere værdi online større, når Google vurderer dit site højt.

Hastighed

En langsom side er en dårlig oplevelse, for brugere til at klikke videre og påvirker din kvalitetsscore hos Google Ads.

Tilgængelighed

En side med dårlig tilgængelighed er dårlig service for brugere med fx dårligt syn eller bevægelseshandicap og påvirker også din kvalitetsscore i Google.

Teknisk

Et mere kompliceret område og handler mest om sikkerhed, sidens struktur og fx billeder i for dårlig opløsning. Det er sjældent vi ser rigtigt lave scores her, men hvis der er problemer, bør de have din opmærksomhed.

SEO (Søgemaskine-optimering)

Dette har stor indflydelse på, hvordan din side er placeret i søgeresultaterne, hvor nemt din sides indhold bliver fundet på Google  og hvor meget ‘organisk’ trafik du får – fx ‘efterskole i Jylland’. Vi ser sjældent rigtigt lave scores, men selv små optimeringer kan give mere – gratis – trafik.

Tracking & Analyse

Er der sat analyse og tracking værktøjer op websitet?

Meta pixel

Pixlen er det stykke kode, der bygger bro mellem din hjemmeside og Meta. Uden Meta pixel bør du ikke annoncere på Facebook og Instagram.

Google Analytics

Er Googles analyse værktøj. Uden analytics er det vanskeligt at annoncere professionelt.

Google Tag Manager

Er et værktøj til at at styre tracking og måling af din annoncering. Man kan sagtens annoncere uden. Men ingen Tag Manager kan betyde at din tracking og måling ikke er sat så godt op, som den kunne være. 

Gode råd til jeres analyse

Formålet med disse råd, er at vise, hvor I kan forbedre jeg online setup.

Det kræver indblik i webudvikling at handle på denne analyse. Og har du ikke det, så kan det virke meget teknisk. Og det er det også.

Så det kræver naturligvis, at jeres web- eller SoMe ansvarlige bliver involveret, hvis I ønsker at optimere tingene.

Google Ads: Annoncering uden aktiv Google Analytics 4

Det ser ud til at I kører annoncer, men har ingen aktiv Google Analytics. Vi anbefaler, at have en aktiv Google Analytics, hvis I bruger budget på annoncering i Google.

Uden Google Analytics kan du ikke sætte sporing op på dine Google Ads, så du kan se hvilken værdi din annoncering skaber og fortælle Google, hvilke handlinger du gerne vil have flere af på din hjemmeside. 

Meta Ads: Annoncering uden aktiv pixel

I kører annoncer, men har ingen aktiv pixel. Vi anbefaler, at have en aktiv pixel, hvis I bruger budget på annoncering i Meta.

En pixel er et stykke kode, der forbinder din hjemmeside med Meta (Facebook  & Instagram), så du kan se hvilken værdi din annoncering skaber og fortælle Meta, hvilke handlinger du gerne vil have flere af på din hjemmeside. 

Din score på jeres sites hastighed og effektivitet

En meget lav score.

Er jeres score under 50 , anbefaler jeg, at I se på hvorfor.

Det kan være svært at score højt på mobil, hvis I har mange tunge billeder, kører video eller henter fx Instagram-feeds eller andet.

Når det tager lang tid før siden åbner og er helt klar på skærmen har det en negativ virkning på flere ting.

Det er ikke en god brugeroplevelse og effekten af jeres annoncering bliver påvirket. Den bliver dyrere, og I kan miste brugere, der klikker videre, fordi de skal vente længe før siden er loadet.

Et godt optimerings-plugin kan altid hjælpe – og de findes gode gratis.

Din score på tilgængelighed og hjælpefunktioner

81

Det er en mellem score, men du bør være opmærksom.

Det er usædvanligt at score meget lavt i denne kategori. Og er din score under 90, anbefaler jeg at du se tingene efter.

Der kan være ting, der er nemme at rette, men kan have stor indflydelse.

Fx kan der være problemer med din skriftstørrelse, afstanden mellem knapper eller kontrasten mellem tekst og baggrund.

Din score på tekniske løsninger der påvirker brugeroplevelsen

Din score på SEO (søgemaskineoptimering) på jeres site

92

Fin score. Din SEO er god.

Der kan  stadig være småting, der er nemme at rette og det har stadig god værdi for din organiske trafik.

Googles analyse giver dig konkrete rettelser at gå efter. Det kræver dog et vist indblik i SEO at ændre din score.

Ja. Det kan man sagtens. Hey Contents forside får denne vurdering:

Vil du høre mere om din digitale puls?

Bestil et online møde

Du kan booke en samtale med mig direkte i min kalender, hvor vi kan tale om jeres digitale puls og give jer inspiration til jeres online setup og vise jer, hvordan jeg kan gå til opgaven som rådgiver for jer som skole.

Ring mig op

Hvis du gerne vil ringes op, så kan du indtaste dit nummer lige her, og jeg  vender tilbage til dig.

Stil et spørgsmål

Har du noget du gerne vi spørge om, kommentarer eller andet, kan du sende det her. Så svarer jeg, så snart jeg kan.