Content Marketing skaber tillid og relationer

Slår du op i Content Marketing-håndbogen på side 1, står der: Du dækker først dine kunders behov, hjælper dem eller underholder dem. Når de har tillid til dig, så begynder du at sælge dit produkt eller service.

På side 2 burde der stå: Du skal starte med at finde de simple løsninger, der giver resultater.

Tillid er dit online brændstof

Idéen er ret simpel: Du tiltrækker kunder med godt indhold i stedet for reklame. Din målgruppe vil nemlig gerne have din hjælp, men ikke dine reklamebudskaber. Begynder du at tilbyde din viden og din hjælp, så skaber du opmærksomhed, viden og tillid hos dine kunder.

Har du tillid, kommer de fleste gode aftaler i hus - og sådan er det også online. Her er redskaberne blot skarpt, målrettet content.

Content, der skaber tillid er fx

  • Nyhedsbreve og e-mails
  • E-bøger og whitepapers
  • Blogindlæg
  • Sociale medier
  • Web-tekster og landing pages
  • Video & animation
  • Og meget, meget mere

For at komme i mål, skal du sætte din online tilstedeværelse i system og bruge dine kundedata klogt. Vi kan hjælpe med at finde de simple løsninger først, så du får resultater.

Se vores 'Content & Kompetencer' >

Content marketing facts

  • Koster 62 % mindre end alm. marketing
  • 3 gange så mange leads - 6 gange højere konverteringsrate
  • 80 % af alle virksomhedsejere foretrækker content frem for reklamer
  • 88 % af alle marketing-professionelle bruger content marketing
  • 95 % opfatter content fra B2B som tillidsskabende
  • 9 ud af 10 af professionelle, siger at content har indflydelse på deres køb.

 

Content Marketing er desuden udgangspunkt for 'Inbound Marketing'.
Her skaber du leads og planlægger hele kunderejsen:

Mere om 'Inbound Marketing' >

Content marketing facts

Content Marketing er relationer, interaktioner og branding

Content Marketing handler først og fremmest om skabe opmærksomhed, trafik til website og gode relationer ved hjælp af dit indhold, ikke annoncer. De gode relationer skaber værdi på mange fronter - også steder du ikke regner med. Kernen i din marketing bliver personlig, fordi du er en hjælper, ikke en sælger. Og din relation til kunden bliver langsigtet, fordi tillid holder længere end umiddelbare behov.

Starter du med en målrettet indsats, kan du forvente:

  • Mere organisk trafik fra søgemaskiner og sociale medier
  • Flere relevante besøgende på din hjemmeside
  • Flere og bedre leads
  • Mere salg
  • Lavere marketing-omkostninger
  • Større tillid hos din kundegruppe
  • Flere loyale kunder
  • Højere værdi til dit brand
  • Målbare data og resultater.

Hvordan kommer du i gang?

Du er unik. Så det er afhængigt af dit produkt, dine kunders profil og dit produkt eller service. Vi drøfter som det første dine mål og forventninger til Content Marketing.

Ring til os, så tager vi udgangspunkt i dine ressourcer og behov. Og det starter altid med en samtale om dine mål og ønsker for din virksomhed, dine produkter og services. 

Book en tid til en mini-analyse >

Lige nu kan du booke en mini-analyse og en 30 minutters samtale med os. Du booker nemt en tid direkte i vores kalender herunder.

Vi laver en mini-analyse af din online tilstedeværelse og markedsføring inden samtalen. Så kan vi give dig inspiration, du kan bruge til noget. Når vi taler sammen, rådgiver vi dig ud fra de spørgsmål og ønsker, du har. Ingen forpligtelser. Vi glæder os bare til at tale med dig om din forretning.

Du får flere informationer fra os, når du har booket din tid ↓

Du kan selvfølgelig også bare kontakte os og få en snak om dine behov.

Book din tid lige her >