fbpx
Kontakt
Menu
Tlf. 22 97 53 62
Hey Content
Møllegade 11A
9000 Aalborg
Cvr. 33922434
Privatlivspolitik

Case Dronninglund Slot

Dronninglund Slot

Resultater: 2 måneders periode

700

besøg på siden

140

downloads af bryllupsbrochure

20

online bookede fremvisninger mv.

1.400

forespurgte kuverter i alt

1.400.000 kr.

i værdi af leads

70 %

åbningsrate på e-mails

Det bliver historisk! Flere bryllupper på slottet

Dronninglund Slot er velkendt i Nordjylland. Med 900 års historie, egen slotskirke, slotspark og smukke omgivelser er stedet unikt. Her driver parret Henriette og Carl Christian Høgsbro hotel, restaurant og konferencecenter.

Med hotelchef Anders Thorsager i spidsen, har slottet fokus på personlig service, design og lokal gastronomi.

De primære produkter er ophold, selskaber, bryllupper, konference/møde og a la carte.

På grund af de smukke, romantiske omgivelser og slottets kirke, er Dronninglund Slot et oplagt venue for bryllupper.

Anders Thorsager
Hoteldirektør, Dronninglund Slot

"Hey Content har gennemarbejdet hele vores måde at sælge bryllupper på. Vi har fået nyt, mere interessant indhold på hjemmesiden og et automatisk e-mail-flow. Nu får vi dagligt ny leads og henvendelser på bryllup direkte i indbakken, og antallet af forespørgsler og fremvisninger er steget markant."

Udfordringen

Traditionelt har slottet haft mange bryllupper. Efter sigende op til 70 årligt. Men antallet af bryllupper er faldet drastisk.

Med slottets romantiske stil, fokus på smukt design og den gamle slotskirke, er Dronninglund Slot et oplagt sted for bryllupper.   Desuden har de et dygtigt køkken og kan derfor levere et flot produkt hele vejen igennem.

Potentialet er meget større end antallet af de nuværende antal bryllupper. Hey Content fik til opgave at lave et nyt digitalt set-up, der kunne øge salget med ca. 100%.

Slottets ønske var at:

  • øge antallet af besøg på hjemmesiden
  • få flere henvendelser og fremvisninger
  • få mere omtale og genvinde den table status
  • øge antallet bryllupper fra ca. 20 årligt til 40 årligt
  • øge omsætningen med ca. 1-1,5 million kroner.

Løsningen

Under taglinen ‘Det bliver historisk’ italesatte vi slottets unikke historie og satte samtidig en forventning om en mindeværdig oplevelse: ‘Vores historie skal blive til dine gode oplevelser’.

Det er en lang proces at beslutte, hvor man skal holde sit bryllup. Der er mange spørgsmål, som skal besvares, og mange valg, som skal træffes. Vi valgte derfor at skabe et inbound marketing koncept omkring en allerede velfungerende Google Ads kampagne. Her kunne vi ramme brugerens søge-hensigt på Google.

Løsningen bestod af:

  • en ny landing page
  • en ny bryllupsbrochure til download på siden
  • et e-mail-flow til at generere varmere leads
  • en side med gode råd til et godt bryllup
  • en booking-side, hvor målgruppen kan få nogle centrale spørgsmål besvaret
  • en forespørgsels-formular til at bestille en fremvisning eller samtale.

Hjælp i stedet for at sælge på websitet

Tanken bag inbound er, at vi hjælper med at besvare gæstens spørgsmål gennem godt indhold, i stedet for at sælge. Det løste vi på den her måde:

Downloads skaber leads

Lead-generering handler i denne case om at indsamle e-mails til et e-mail-flow. Vi beder derfor gæsten om at oplyse sin e-mail-adresse i bytte for slottets brochure. 

Automatiske-mails skaber bookinger

Et download af en brochure starter et automatisk e-mail-flow med forskelligt indhold:

  • Kvittering for download – tak for interessen og link til brochuren
  • 3 dage efter – opfordring til at kontakte slottet for en fremvisning eller spørge på dato
  • 14 dage efter – opfordring til at kontakte slottet for at få et tilbud eller et budget for festen.
Udfylder gæsten en forespørgsel, modtager de ikke flere e-mails fra slottet.
 
Her er e-mailen fra 3 dage efter downloadet. Den bliver åbnet af mere end 70% af modtagerne. 30% klikker i den.