Dronninglund Slot

Vi har hjulpet mange virksomheder og offentlige organisationer med en række forskellige opgaver og løsninger. Her kan du få et indblik i hvordan Dronninglund Slot og Hey Contents samarbejde ser ud.

Indhold

Det bliver historisk! Flere bryllupper på slottet

Traditionelt har slottet haft mange bryllupper. Efter sigende op til 70 årligt. Men antallet af bryllupper var faldet drastisk. Da slottet henvendte sig til Hey Content var ønsket at øge antallet af bryllupper fra ca. 20 årligt til 40 årligt.

Dronninglund Slot er velkendt i Nordjylland. Med 900 års historie, egen slotskirke, slotspark og smukke omgivelser er stedet unikt. Her drev parret Henriette og Carl Christian Høgsbro hotel, restaurant og konferencecenter. I dag er slottet ikke længere hotel.

Slottet havde fokus på personlig service, design og lokal gastronomi. De primære produkter var ophold, selskaber, bryllupper, konference/møde og a la carte. På grund af de smukke, romantiske omgivelser og slottets kirke, er Dronninglund Slot et oplagt venue for bryllupper.

Dronninglund Slot siger

Hey Content har gennemarbejdet hele vores måde at sælge bryllupper på. Vi har fået nyt, mere interessant indhold på hjemmesiden og et automatisk e-mail-flow. Nu får vi dagligt ny leads og henvendelser på bryllup direkte i indbakken, og antallet af forespørgsler og fremvisninger er steget markant.

Anders Thorsager, Hoteldirektør

Udfordringen

Potentialet for bryllupper og konferencer var meget større end antallet af de daværende antal bryllupper og events. 

Hey Content fik til opgave at lave et nyt digitalt set-up, der kunne øge salget med ca. 100%.

Slottets ønske var at:

  • øge antallet af besøg på hjemmesiden
  • få flere henvendelser og fremvisninger
  • få mere omtale og genvinde den table status
  • øge antallet bryllupper fra ca. 20 årligt til 40 årligt
  • øge omsætningen med ca. 1-1,5 million kroner.
 

Det vi gjorde

Under taglinen ‘Det bliver historisk’ italesatte vi slottets unikke historie og satte samtidig en forventning om en mindeværdig oplevelse.

Det er en lang proces at beslutte, hvor man skal holde sit bryllup. Der er mange spørgsmål, som skal besvares, og mange valg, som skal træffes.

Vi valgte derfor at skabe et inbound marketing koncept omkring en allerede velfungerende Google Ads kampagne. Her kunne vi ramme brugerens søge-hensigt på Google.

Løsningen bestod af:

  • en ny landing page
  • en ny bryllupsbrochure til download på siden
  • et e-mail-flow til at generere varmere leads
  • en side med gode råd til et godt bryllup
  • en booking-side, hvor målgruppen kan få nogle centrale spørgsmål besvaret
  • en forespørgsels-formular til at bestille en fremvisning eller samtale.

E-mails

Nyhedsbreve og automatiske flows til leadgenerering.

Identitet

Ny storytelling og nyt slogan: ‘Det bliver historisk’.

Indhold på web

Nyt, optimeret indhold på hjemmesider og på tryk.

SEO-optimering

SEO-optimerede sider til bryllup og konference.

Mailchimp

Nyt og komplet set-up til nyhedsbreve og automatiske flows i Mailchimp.

GDPR

Privatlivspolitik og sikre at slottet følger gældende love.

Eksempler