Case
Dronninglund Slot
Vi har hjulpet mange virksomheder og offentlige organisationer med en række forskellige opgaver og løsninger. Her kan du få et indblik i hvordan Dronninglund Slot og Hey Contents samarbejde ser ud.
Indhold
Det bliver historisk! Flere bryllupper på slottet
Traditionelt har slottet haft mange bryllupper. Efter sigende op til 70 årligt. Men antallet af bryllupper er faldet drastisk. Ønsket var øge antallet af bryllupper fra ca. 20 årligt til 40 årligt.
Dronninglund Slot er velkendt i Nordjylland. Med 900 års historie, egen slotskirke, slotspark og smukke omgivelser er stedet unikt. Her driver parret Henriette og Carl Christian Høgsbro hotel, restaurant og konferencecenter.
Slottet har fokus på personlig service, design og lokal gastronomi. De primære produkter er ophold, selskaber, bryllupper, konference/møde og a la carte. På grund af de smukke, romantiske omgivelser og slottets kirke, er Dronninglund Slot et oplagt venue for bryllupper.
Dronninglund Slot siger
"Hey Content har gennemarbejdet hele vores måde at sælge bryllupper på. Vi har fået nyt, mere interessant indhold på hjemmesiden og et automatisk e-mail-flow. Nu får vi dagligt ny leads og henvendelser på bryllup direkte i indbakken, og antallet af forespørgsler og fremvisninger er steget markant."
Anders Thorsager, Hoteldirektør
Udfordringen
Traditionelt har slottet haft mange bryllupper. Efter sigende op til 70 årligt. Men antallet af bryllupper er faldet drastisk.
Med slottets romantiske stil, fokus på smukt design og den gamle slotskirke, er Dronninglund Slot et oplagt sted for bryllupper. Desuden har de et dygtigt køkken og kan derfor levere et flot produkt hele vejen igennem.
Potentialet er meget større end antallet af de nuværende antal bryllupper. Hey Content fik til opgave at lave et nyt digitalt set-up, der kunne øge salget med ca. 100%.
Slottets ønske var at:
- øge antallet af besøg på hjemmesiden
- få flere henvendelser og fremvisninger
- få mere omtale og genvinde den table status
- øge antallet bryllupper fra ca. 20 årligt til 40 årligt
- øge omsætningen med ca. 1-1,5 million kroner.
Det vi gjorde
Under taglinen ‘Det bliver historisk’ italesatte vi slottets unikke historie og satte samtidig en forventning om en mindeværdig oplevelse: ‘Vores historie skal blive til dine gode oplevelser’.
Det er en lang proces at beslutte, hvor man skal holde sit bryllup. Der er mange spørgsmål, som skal besvares, og mange valg, som skal træffes. Vi valgte derfor at skabe et inbound marketing koncept omkring en allerede velfungerende Google Ads kampagne. Her kunne vi ramme brugerens søge-hensigt på Google.
Løsningen bestod af:
- en ny landing page
- en ny bryllupsbrochure til download på siden
- et e-mail-flow til at generere varmere leads
- en side med gode råd til et godt bryllup
- en booking-side, hvor målgruppen kan få nogle centrale spørgsmål besvaret
- en forespørgsels-formular til at bestille en fremvisning eller samtale.
E-mails
Nyhedsbreve og automatiske flows til leadgenerering.
Indhold på web
Nyt, optimeret indhold på hjemmesider og på tryk.
Identitet
Ny storytelling og nyt slogan: ‘Det bliver historisk’.
SEO-optimering
SEO-optimerede sider til bryllup og konference.
Mailchimp
Nyt og komplet set-up til nyhedsbreve og automatiske flows i Mailchimp.
GDPR
Privatlivspolitik og sikre at slottet følger gældende love.